Av Solsken - 18 oktober 2008 22:09

Vi vaknade och skyndade upp, frukost och sen snabbt ut. Kratta löv på infarten och sen in för förberedelser inför middagen. Nervösa….men vi fick ihop det till slut. Mamma och pappa kom mitt i pajbakningen. Middagen vart lyckad och vi tog även en sväng i trädgården. Det blev kortvisning på min dator (Madeira korten) och efter kaffe och paj så åkte mina föräldrar hem och jag och B kunde pusta ut.

Av Solsken - 30 september 2008 23:18

Nu är det tisdag…..Och jag är på väg!

Av Solsken - 20 september 2008 21:19

Vi vaknade sent idag, halvtolv eller var det tio i tolv? Vi hade ätit frukost på sängen och sen somnat om. Mysigt!

Ner i duschen sen ringde jag till mamma och vi bestämde att vi skulle hämta pizza och äta innan arbetet med äpplena. Sen skalade vi och delade gjorde kakor och mos. Fika hann vi med oxå och pappa och B var i garaget och kollade in fordonen. Sen när allt var klart inklusive städning, skifte på tv-apparater (fick B hjälpa till med) och blomstervattning så åkte vi hem till mig där vi gjorde ett delvattenbyte samt tog med en blomma till B:s förstukvist. Äpplena till E ligger här hemma hos honom nu och väntar. Kvällen gick i slöhetens tecken

Av Solsken - 17 september 2008 19:47

nnan vi ses igen. Men icke. Efter att jag skickat mitt mess till min älskade B så skriver han tillbaks innan det är dags för hans sömn att han gärna kommer och fixar kvällsmat hos mig runt 16,30 Ja jag tackade naturligtvis ja, både till mat och till hans ypperliga sällskap. Längtar ju efter honom så fort han åker ifrån mig. Dagen har gått fort...

Har även pratat med mamma idag. Jag skyndade mig hem när arbetsdagen tog slut…..
Såg inte B:s bil (lite besviken) han kanske försovit sig. Men när jag öppnar dörren så finns han där *lycka* . Han har fixat en god grönsakssoppa och vitlöksbröd……maten smakar extra gott i hans sällskap lite mys innan det är dags för honom att åka på sin kurs. Imorrn är det sista arbetsdagen för mig den här veckan och jag ska äntligen få sova ihop med B. Har kollat lite Madeira info. Börjar ju få resfeber, snart åker ju jag. Kommer längta mig fördärvad efter B. Men ser fram emot min resa för den gör jag ju i gott sällskap. Sitter och lyssnar på Evanscence….

Av Solsken - 15 september 2008 22:55

Vaknade av larmet och sov typ 5-10 minuter till innan jag yrvaken gick upp. När jag kom till hallen så ser jag att ytterdörren är öppen, hinner knappt bli rädd!!! Men det är ingen skurk utan min älskling som kommer och myser med mig en stund innan det är dags för mig att åka till jobbet. Han sover här när jag är på jobbet och mina tankar är här hela tiden. Vid halv två ringer han och då är han hemma igen.

Av Solsken - 14 september 2008 21:14

Ja idag skulle vi gå upp tidigt var det tänkt för att jag skulle ta upp storgäddan men svärfar knackade på och sa att det regnade så och att det var bättre att vi låg kvar och vilade upp oss istället! Och så gjorde vi. Det blev en sen frukost och när vi äntligen hade packat in allt så var klockan redan mycket. Vi kom iväg vid strax innan tolv. Goa kramar fick vi innan vi for….kände att dom tyckte att jag var okej.
B körde lugnt hem och vi kissepausade vid Abborraviken…..och sen fortsatte vi färden och pausade hemma hos mig där vi lagade till maten vi fick med av svärföräldrarna, det räckte även till en matlåda för mig! Sen kollade B lite på eniro, en föreläsning som han ska på imorrn. Vi packade med oss lök och lite rena kläder och sen for vi hem till honom. Telefon ringde när han öppnade dörren och det var hans mamma, dom gillar mig sa han, vi lagade till all svamp vi fått av svärmor…det blev fyra stekpannor tillagade men det krymper ju rätt så mycket men blev några burkar ändå. Lingonen ska jag laga till imorrn har jag tänkt. Vi tog en dusch och sen vilade” vi lite innan det var dags för kvällskaffe och dags för B att åka till jobbet. Pussar och kramar och så åkte vi åt varsitt håll. Jag stack in på ica i Sandared innan jag drog mig hemåt. Nu är jag hemma och ska uppdatera mig lite på nätet och sen glo lite på tv innan det är dags för sängen….nattis från en lycklig Ylva…:)

Av Solsken - 12 september 2008 06:28

Lite nervös, vill ju gärna göra ett gott intryck! Älskar ju B så mycket. Men viktigast är ju att han älskar mig och att flickorna tycker att jag är ok.

Nu åker vi.....

Rapport  Dag 1 080914

Resan upp gick bra och vi var framme ca.halv elva om jag inte minns fel. Vi möttes upp av hans goa föräldrar, inget stelt där inte utan det blev kram direkt. Vi packade in och installerade oss. Sen blev jag iväg schasad till bryggan där vi började kasta, hmm, ja han har lärt mig att kasta idag. B fick upp fyra gäddor i dag och jag fick en massa tång och sjögräs men jag har iallafall lärt mig att kasta med kastspö och jag tycker t.om att det är roligt. Sen var det dags för lunch….B:s nötgryta och en massa grönsaker, pasta och potatis och till efterrätt kaffe och min äpplekaka som jag bakade dagen innan vi åkte. Vi kom i säng ganska sent…

Rapport Dag 2

Vi kom upp ganska tidigt idag, det knackade på dörren och frukosten vart klar När den var avklarad så gick vi ner till havet och kastade lite igen. Svärmor gick till skogs och plockade bär/svamp som även gjorde igår. Svärfar grävde i trädgården och vi fiskade, jag plurrade och vi fortsatte en stund till och några fler napp senare för B med ombyte och en promenad i skogen som resulterade i en del svamp och 3 liter lingon som svärmor senare rensade. Lite mera kast med spö och sen mat igen och senare även ostbricka och te. Ikväll kom vi i säng lite tidigare, runt elva. Ja jag känner en sån lycka! Ber B nypa mig i armen om och om igen, men det vill han inte utan han säger att han älskar mig istället

Av Solsken - 5 september 2008 23:00

Eftersom det blev sent igår så fick jag packa i all hast i morse, sen var jag redan då jag sovit för länge. Arbetsdagen gick fort och snart var det dags att åka till B och tjejerna…… jag ringde på men ingen kom och öppnade, ryckte i dörren och den var låst. Ringde på igen och då kom en av tjejerna och släppte in mig. B stod i duschen och det dammsögs på ovanvåningen under sång nästa tjej skar upp sallad och strax kom min älskling ut ur duschen……åhh va jag älskar honom! Vi fixade köttfärs och grönsaker och sen åt vi tacos på fredagskvällen. Jag och B tog en promenad runt nyckelhålet (torpet i skogen). Min kondis är ju under all kritik….*ler* men det ska bättras på. Sen blev det en lugn fredagskväll med fika vid tvn och vi tittade på bilder från hans föräldrars stuga dit vi antagligen ska nästa helg om hans mamma inte får kalla fötter *ler*…..har inte kännt efter riktigt men blir väl nervös emot slutet på nästa vecka.